poniedziałek, 21 stycznia 2013

Kapuśniak

Kapusta to wspaniałe warzywo z którego można wyczarować wiele smacznych dań. Kto z nas nie zna smaku kiszonej kapusty, wykorzystywanej do zrobienia surówki czy bigosu. Na pewno wiele osób zna i lubi smaczną zupę z kwaszonej kapusty a mianowicie mam na myśli kapuśniak. W dzieciństwie nie przepadałam za takową zupą lecz na naszym stole gościła dosyć często. Kiedy ja założyłam własną rodzinę kapuśniak odszedł w zapomnienie i bardzo rzadko go gotowałam. Starsze dzieci też nie przepadały za kwaśną zupą a najmłodsze dziecko wręcz jej nie cierpiało. Natomiast ja w miarę upływu czasu bardzo polubiłam tą zapomnianą przeze mnie zupę. Ostatnio pomyślałam trzeba by odkurzyć zwyczaje mojej babci i postanowiłam właśnie przygotować ją na obiad. Jakież było moje zdziwienie gdy usłyszałam pochwały pod swoim adresem od mojej najmłodszej pociechy że zupka była najpyszniejsza na świecie. A do przygotowania zupy potrzebowałam:
 


30 dag wypłukanej i odciśniętej kapusty
30 dag boczku
30 dag kiełbasy
2 łyżki zasmażki
liście laurowe
ziele angielskie
kminek
2 ziemniaki pokrojone w kostkę i ugotowane oddzielnie

Kapustę posiekać i zalać wodą dodać ziele, kminek angielskie oraz liście laurowe i podgotować. Boczek i kiełbasę pokroić w kostkę i podsmażyć, dodać do kapusty pozostawiając wytopiony tłuszcz do usmażenia mąki.Dodać wcześniej ugotowane ziemniaki i chwilę podgotować. Ugotowany kapuśniak doprawić ziarenkami smaku oraz pieprzem, zagęścić zasmażką.

Zimowe szaleństwa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz