sobota, 12 stycznia 2013

Sernik bez ciasta

Kiedyś podczas pogaduszek z sąsiadką dowiedziałam się ze nie każdy lubi serniki pieczone na spodach . Ja osobiście nigdy nie jadłam sernika bez ciasta, ale przeglądając swoje zbiory natknęłam się na takowy przepis. Więc postanowiłam go sprawdzić, więc na święta zrobiłam ów sernik. A że bloga nie miałam to o fotografowaniu nie myślałam. Jak blog powstał to nawet okruchów już nie było. Muszę dodać że sernik należy piec w niewielkiej ale głębokiej formie, wówczas jest wyższy. W najbliższym czasie postaram się nadrobić zaległości. .


Składniki:

1 kilogram twarogu
1 szklanka cukru
12 dag masła lub margaryny
6 jajek
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 cukier waniliowy

Wykonanie:

Twaróg zmielić i dobrze rozetrzeć z masłem, żółtka ubić z 1/2 szklanki cukru. Ubić białka i pod koniec dodać resztę cukru. Wymieszać twaróg z żółtkami, dodać cukier waniliowy, proszek do pieczenia, mąkę ziemniaczaną i pianę oraz dowolne dodatki: rodzynki, skórkę pomarańczową, cytrynową. Formę wysmarować masłem, wysypać tartą bułką, wyłożyć masę serową, wstawić do gorącego piekarnika. Piec ok. 45 minut.

1 komentarz: