poniedziałek, 11 marca 2013

Biszkopt z zielonymi jabłkami

Za oknem  znów zimno i ponuro, choć już było tak słonecznie i przyjemnie :).  W spiżarni stoją słoiki z jabłkami, więc na poprawę nastroju, dla moich łasuchów przygotowałam niedrogi i smaczny biszkopt z jabłkami.  Ponieważ zbliżają się święta nie piekę zbyt wykwintnych ciast, ale takie proste na osłodę podniebienia jak najbardziej wskazane:)

Do biszkoptu potrzebowałam:
4 jaja
1 szklanka mąki
3/4 szklanki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Białka ubić, utrwalić cukrem. Następnie dodać żółtka i mąkę z proszkiem. Delikatnie wymieszać. Formę wyłożyć papierem do pieczenia, a następnie wlać ciasto i upiec.

4 duże jabłka
3 zielone galaretki
1/2 litra śmietany 36 %
2 śmietan-fixy
1 biały wafelek np princessa
cukier do smaku

Jabłka obierz i pokrój w kostkę i lekko podgotuj ( jeśli są miękkie dolej troszkę wody a jeśli twarde dolej 1/2 szklanki wody)
3 galaretki rozpuść w 3 szklankach wody, kiedy będą już schłodzone i lekko ścięte połączyć je z jabłkami.
Gotowe jabłka rozłuż na biszkopcie. Wstaw ciasto do lodówki aby jabłka zastygły.
Ubij śmietanę na sztywno dodaj śmietan-fix, dorzuć pokruszony wafelek. Śmietanę wyłóż na ciasto z galaretką.
Ja zrobiłam wersję bardziej dietetyczną i zamiast śmietany użyłam śnieżki i ubiłam ją z mlekiem, ciasto udekorowałam kleksami przed samym podaniem.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz