czwartek, 7 marca 2013

Przepyszne pulpety w sosie koperkowym

Dziś w mojej kuchni pachnie pulpecikami w sosie koperkowym. Jadłam je wiele razy ale dopiero dziś robiłam je samodzielnie. W moim rodzinnym domu przeważnie królowały kotlety mielone, więc i ja z przyzwyczajenia robiłam je dosyć często :).
Przeglądając książeczkę z przepisami czytelników, ( którą kupiłam już dosyć dawno) postanowiłam wypróbować jeden z nich. Pulpety wyszły rewelacyjne, nawet najmłodszej latorośli smakowało, a to już połowa sukcesu :)
Do obtoczenia pulpetów użyłam mąki zamiast otrąb jak to było w przepisie, a sos zagęściłam 1/2 łyżki mąki ziemniaczanej i pszennej.


50 dag mięsa mielonego
2 marchewki
1 pietruszka
1/4 selera
1 jajko
1 czerstwa bułka
duży pęczek koperku ( w moim przypadku mrożony)
3-4 łyżki mąki do obtoczenia pulpetów
sól, pieprz
1/2 litra bulionu
1 łyżka śmietany

Warzywa czyścimy i gotujemy w małej ilości wody. Studzimy i ścieramy na tarce o dużych oczkach. Bułkę namaczamy w wodzie po gotujących się warzywach, a następnie odciskamy. Koperek myjemy, osuszamy a następnie siekamy.
Do mięsa wbijamy jajko, dodajemy bułkę, łyżkę koperku i warzywa. Dokładnie mieszamy i doprawiamy. Z masy formujemy nieduże kulki i obtaczamy w otrębach. Pulpety wkładamy do wrzącego bulionu i gotujemy ok. 35 minut. Wyjmujemy. Do wywaru wrzucamy pozostały koperek. Zagotowujemy i zabielamy śmietaną. Gdy sos jest zbyt rzadki zagęszczamy niewielką ilością mąki.
Następnie wkładamy pulpety i gotujemy ok. 5 minut od czasu do czasu mieszamy.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz