czwartek, 16 maja 2013

Tort komunijny

 Przez kilka dni mało publikowałam, więc dziś prezentuję wam tort komunijny, który ostatnio robiłam. Ponieważ niektóre osoby nie lubią kokosu i orzechów, więc dolny tort piekłam według już prezentowanego wcześniej przepisu o nazwie Super Tort. Natomiast góra to jasny biszkopt przecięty na 3 blaty. Przełożony  masą czekoladową oraz jasną z galaretkami. A całość obłożyłam masą cukrową na którą przepis znalazłam tutaj. Niestety miałam z nią trochę problemów i nie wyszło mi tak jak planowałam, a w rezultacie tort wyglądał tak:




Przepis na dolny tort znajdziecie na moim blogu więc podam tylko składniki małego tortu, a piekłam na malutkiej tortownicy średnica 16 cm.


Składniki:

3 jaja
3 łyżki cukru
3 łyżki mąki
szczypta proszku do pieczenia

Wykonanie:

Białka ubić utrwalić cukrem, dodać żółtka, mąkę z proszkiem i lekko wymieszać. Przełożyć do tortownicy i upiec. Po wystudzeniu przekroić na 3 blaty.

Krem:

1/2 kg masła
6 żółtek
17 dag mąki ziemniaczanej
3 szklanki mleka
35 dag cukru pudru
rodzynki
kakao
czekolada
galaretki
spirytus

Wykonanie:

Żółtka utrzeć z cukrem pudrem, dodając rozpuszczoną mąkę kartoflaną w 1/2 szklanki mleka. Pozostałe mleko zagotować i dodać utartą masę, chwilę gotować. Powstały budyń wystudzić. Masło utrzeć i dodawać po łyżeczce budyniu, ciągle ucierając. Czynność powtarzać do momentu aż cały budyń zostanie połączony z masłem. Na koniec dodać trochę spirytusu.

Powstałym kremem obsmarować boki i wierzch tortu. Odłożyć trochę na posmarowanie małego, a pozostały krem podzielić na 2 części i do jednej dodać: kakao, czekoladę i rodzynki, a do drugiej pokrojone w kostkę kolorowe galaretki.
Ja wykorzystałam te, które pozostały mi z tortu dolnego.
Górę i boki obsmarowałam odłożonym wcześniej kremem.

Całość obłożyłam masą cukrową, którą zrobiłam z 2,5 porcji.
A dekoracje kleiłam klejem spożywczym oraz białą czekoladą.






1 komentarz: