piątek, 9 sierpnia 2013

Sernik z agresto-porzeczką

Na ten sernik od dawna miałam ochotę, niestety zimą nie miałam owoców czarnej porzeczki,( nawet takich w kompocie)., więc ciągle tylko spoglądałam na ów przepis i obchodziłam się smakiem. W ostatnim czasie dostałam całe wiadro agresto-porzeczki, z części zrobiłam dżem, kilka słoików zalałam słodkim syropem, natomiast resztę wykorzystałam do upieczenia ciasta  i oto dziś powstał całkiem pyszny serniczek.





Ciasto:

40 dag mąki
1 margaryna
8 dag cukru pudru
3 żółtka
olejek pomarańczowy
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Wykonanie:

Mąkę połączyć z cukrem pudrem oraz proszkiem, dodać margarynę i wszystko posiekać. Na koniec dodać żółtka oraz olejek, zagnieść ciasto i na 30 minut włożyć ciasto do lodówki. Następnie rozwałkować i wyłożyć ciasto na blaszkę.

Masa serowa:

1 kg białego sera
20 dag margaryny
1/2 szklanki cukru
6 jajek
1 budyń waniliowy

Wykonanie:

Margarynę utrzeć z cukrem dodać żółtka oraz ser i nadal ucierać, następnie dodać budyń w proszku. Białka ubić na sztywną pianę i dodać do masy. Gotową masę serową wylać na ciasto.

Dodatki:

80 dag agresto-porzeczki
4 białka
1 szklanka cukru

Wykonanie:

Porzeczki umyć odsączyć, usunąć szypułki i wyłożyć na masę serową. Ciasto wstawić do piekarnika i podpiec. Białka ubić na sztywną pianę, dodać cukier, dokładnie ubić i wyłożyć na podpieczone ciasto. Sernik ponownie wstawić do piekarnika i upiec.

Smacznego!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz