środa, 4 września 2013

Wyśmienity piernik

Ostatnio naszła mnie ochota na coś słodkiego. Po weryfikacji moich dostępnych składników stwierdziłam że będzie to piernik. Po upieczeniu przecięłam go na 2 blaty i przełożyłam marmoladą wieloowocową oraz masą budyniową. Niestety jak zwykle co dobre zawsze szybko znika.






Ciasto:

10 jaj
1 pełna szklanka cukru kryształu
200 ml. płynnego sztucznego miodu (u mnie z mniszka lekarskiego)
3 płaskie łyżeczki sody
10 dag rodzynek
1 szklanka orzechów włoskich (posiekanych)
przyprawa do piernika
3 nie pełne mąki pszennej

Wykonanie:

Białka ubić utrwalić cukrem, następnie ciągle ubijając dodać miód i dalej ubijać, następnie dodać żółtka i również ubić. Do ubitej masy dodać suche składniki, wymieszać, wylać na 3 jednakowe blaszki lub jedną wysoką i upiec a następnie przeciąć na 3 blaty.

Masa budyniowa:

1,5 szklanki mleka
1 budyń waniliowy
1/2 szklanki cukru
1 kostka masła

Wykonanie:

Z mleka, cukru i budyniu ugotować budyń. Wystudzić, a następnie utrzeć z masłem.

Dodatkowo:

marmolada wieloowocowa

Przełożenie ciasta:

Na pierwszy blat ciasta rozsmarować marmoladę, przykryć drugim blatem, następnie wyłożyć masę budyniową i przykryć ostatnim blatem. Wierzch polać polewą.

Smacznego!



2 komentarze:

  1. pysznie wygląda, bardzo lubię pierniki ale to zostawiam je na zimę albo późną jesień :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piernik znakomicie się prezentuje, na pewno go przygotuję i mam nadzieję że będzie również wyśmienity jak Twój

    OdpowiedzUsuń