poniedziałek, 21 października 2013

Tort W-Z

Ten tort robiłam już jakiś czas temu na urodziny teścia. Bawiłam się wtedy kolorowym kremem testując różne końcówki do dekoracji. Na początku była inna koncepcja, ale za dużo kremu mi zostało i pokryłam całą górę i wetknęłam opłatkowe stokrotki.





Ciasto ciemne:

8 jaj
1 szklanka cukru
15 dag mąki pszennej
1/2 po. cukru waniliowego
2 łyżki kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Wykonanie:

Ciasto wykonać jak na biszkopt, a następnie upiec.

Wkładka do tortu:

20 dag grubo posiekanych orzechów włoskich
6 białek
30 dag kokosu
1 szklanka cukru
2 płaskie łyżki miodu
10 dag rodzynek

Wykonanie:

Białka ubić, utrwalić cukrem, dodać miód i resztę składników. Wyłożyć na wysmarowaną blachę i piec 1 godz. w 180 st.C

Krem:

6 żółtek
1 szklanka cukru
2 szklanki mleka
2 kostki masła
3 łyżki mąki ziemniaczanej

Wykonanie:

Zagotować 1,5 szklanki mleka. W pozostawionej reszcie mleka rozmieszać żółtka, cukier oraz mąkę i wlać na gotujące się mleko. Wystudzić, a następnie utrzeć z masłem.
Część kremu odłożyć do dekoracji a resztę podzielić na dwie części, do jedne dodać: kakao i czekoladę pokrojoną w kostkę, a do drugiej smażone wiśnie lub inne owoce.
Ciasto ciemne przekroić na dwa blaty wyłożyć jedną część masy, przyłożyć wkładką kokosowo-orzechową, wyłożyć drugą część masy i przykryć ciastem ciemnym. Udekorować według uznania. Ja pozostawiony krem zabarwiłam na niebiesko, a boki pokryłam żółtym kokosem.




2 komentarze: