czwartek, 7 listopada 2013

Sałatka z brokułem i kalafiorem

Ta sałatka chodziła za mną od dawna, a ujmując bardziej szczegółowo to od lata, kiedy to mamy pod dostatkiem pełen asortyment świeżych warzyw . Bardzo mi smakuje połączenie warzyw z sosem majonezowo-czosnkowym, a w szczególności brokułów. Sałatka bardzo ładnie się prezentuje a jej smak zaskoczy nawet najbardziej wybrednych smakoszy. Polecam.



Składniki:

1 mała kapusta pekińska lub zielona sałata
1 puszka kukurydzy
2-3 pomidory
2 długie ogórki świeże lub kilka gruntowych
1-2 pęczki szczypiorku
2 pęczki rzodkiewki
1 kalafior
1 brokuł
5-6 jaj
3-4 łyżki kwaśnej śmietany 12% lub jogurtu naturalnego
3-4 łyżki majonezu
1 ząbek czosnku
sól
pieprz

Wykonanie:

Kalafiora i brokuła czyścimy i gotujemy w słonej wodzie. Pomidory, ogórki, rzodkiewkę i ugotowane jajka kroimy w kostkę. Szczypiorek siekamy. Kukurydzę odsączamy. Majonez mieszamy z jogurtem doprawiamy solą oraz pieprzem
 Na dnie dużej salaterki układamy cienką warstwę sałaty ( u mnie kapusta pekińska) oprószamy leciutko solą a następnie układamy kolejno: kukurydzę, pomidory, ogórki, szczypiorek, rzodkiewkę, kalafiora, brokuły, jajka, całość polewamy wcześniej przygotowanym sosem i wykończamy sałatą lub kapustą pekińską.

Ja dla polepszenia smaku każdą warstwę soliłam i delikatnie skrapiałam sosem, wówczas sałatka od razu jest gotowa do spożycia

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz