poniedziałek, 16 grudnia 2013

Kandyzowana skórka pomarańczowa

Do świąt już całkiem blisko, a ja dopiero proponuję smażoną skórkę. Jest to jednak mało pracochłonne, więc zachęcam do przygotowania  jej samodzielnie i wykorzystać do świątecznych wypieków. U mnie zaczęło się od tego że dostałam sporą ilość pomarańczy i obrane skórki oczyściłam i namoczyłam. Dziś kiedy skórki oddały swoją gorycz ugotowałam je, a później zeszkliłam w słodkim syropie. I oto powstał aromatyczny dodatek do ciast i deserów.






Składniki:

5- 6 pomarańczy
1 szklanka wody
1,5 szklanka cukru
1 łyżeczka soli

Wykonanie:

Pomarańcze dokładnie obieramy, aby nie było białych części. Aby pozbyć się goryczy, do naczynia w którym będziemy moczyć skórkę, wsypujemy 1/2 łyżeczki soli wkładamy obraną skórkę i zalewamy zimną wodą, tak aby przykryła skórkę. Odstawiamy na 12 godzin. Po tym czasie skórkę odcedzamy, płuczemy i czynność powtarzamy kolejny raz. Po upływie 24 godzin skórkę dokładnie płuczemy i gotujemy na półmiękko w czystej wodzie. Z 1 szklanki wody i cukru przygotowujemy syrop, dodajemy pokrojoną skórkę i razem gotujemy do momentu, aż skórka stanie się szklista. Gorącą skórkę wraz z syropem wkładamy do małych słoiczków i szczelnie zamykamy. Tak przygotowaną skórkę można przechowywać przez długi czas i zawsze mamy aromatyczny dodatek do ciast pod ręką.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz