niedziela, 29 grudnia 2013

Kokietka siostry Anastazjii

Kolejne ciasto jakie gościło na moim świątecznym stole to Kokietka. Zdecydowałam się na to właśnie ciasto, (ponieważ jak już wcześniej wspominałam), otrzymałam masę makową od firmy Helio. Jest to bardzo pyszne i ładnie się prezentuje. Polecam!





Składniki:

Ciasto miodowe:

1 jajo
1 szklanka mąki
3 łyżki miodu płynnego
3 łyżki cukru pudru
¼ kostki margaryny
½ łyżeczki sody oczyszczonej

Wykonanie:

Z podanych składników zagnieść ciasto, wyłożyć do formy, upiec.

Biszkopt:

6 jaj
1 szklanka cukru
1 szklanka mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Wykonanie:

Białka ubić na sztywno, dodać cukier i żółtka, potem delikatnie wmieszać proszek i mąkę. Piec ok. 30-40 minut w 160-180°C. 

Masa jabłkowa:

1 kg winnych jabłek
1 galaretka cytrynowa
1 łyżka masła

Wykonanie:

Obrane jabłka zetrzeć na tarce, dusić z masłem, potem wsypać galaretkę, dobrze wymieszać i chwilę prażyć. (Ja użyłam jabłek ze słoika).

Masa serowa:

0,5 kg serka homogenizowanego (waniliowego lub śmietankowego)
2 czerwone galaretki

Wykonanie:

Galaretki rozpuścić w ½ szklanki wody. Tężejącą wymieszać z serkiem.

Masa makowa:

1 puszka masy makowej z bakaliami ok. 90 dag ( u mnie firmy Helio)
1 galaretka cytrynowa

Wykonanie:

Rozpuszczoną galaretkę w ¼ szklanki wody wymieszać z masą makową.

Dodatkowo:
1 puszka brzoskwiń
2 galaretki pomarańczowe lub brzoskwiniowe przygotowane wg przepisu na opakowaniu

Przełożenie ciasta od dołu:
ciasto miodowe
masa jabłkowa
masa makowa
biszkopt
masa serowa
brzoskwinie pokrojone w plasterki
galaretka pomarańczowa lub brzoskwiniowa 

4 komentarze: