piątek, 24 stycznia 2014

Łopatka pieczona po staropolsku

Jak zwykle co wieczór zastanawiałam się co przygotuję na jutrzejszy obiad. A ponieważ dni są coraz zimniejsze, z chęcią zajadamy gorące posiłki W przypływie impulsu, wyciągnęłam kawałek łopatki, zamarynowałam ja przez całą noc, a następnie upiekłam. Tak powstała pyszna pieczeń na zimowy obiad.







Składniki:

1 kg łopatki wieprzowej
1 marynata po staropolsku
3 łyżki oleju

Wykonanie:

Zamarznięte mięso należy rozmrozić opłukać i osuszyć papierowym ręcznikiem. Marynatę wymieszać z olejem i natrzeć nią mięso. Zamknąć w pojemniku, lub owinąć w folię spożywczą i odstawić na minimum 12 godzin. Po tym czasie mięso włożyć do rękawa upiec ok.1 godziny. Przed końcem pieczenia rękaw należy rozciąć, aby pieczeń się zrumieniła.

Smacznego!



3 komentarze:

  1. Uwielbiam staropolskie marynaty, a jeszcze bardziej uwielbiam wieprzową łopatkę!
    Dziękuję za udział w akcji. :)

    OdpowiedzUsuń