poniedziałek, 10 lutego 2014

Chleb cebulowy

Tak mi posmakował Smalczyk roślinny Smakowita Pajda, że postanowiłam upiec chlebek cebulowy. Do podsmażenia cebulki, użyłam oczywiście smalczyku, a to tylko pogłębiło smak mojego wypieku. Swojski chleb najlepiej smakuje z dodatkiem smalczyku roślinnego Smakowita Pajda. Z takim chlebem kanapki znikają błyskawicznie. Smakowita pajda zaskoczyła mnie wyjątkowym smakiem.








Składniki:

1/2 kg mąki razowej- u mnie orkiszowa
1 kg mąki pszennej
5 dag drożdży
5 średnich ziemniaków
1 duża cebula
2 płaskie łyżki soli
smalczyk roślinny Smakowita Pajda

Wykonanie:

Cebulę obieramy,kroimy w piórka i smażymy na złoty kolor. Ziemniaki obieramy i gotujemy. Rozgniatamy na puree i zalewamy 1/2 litra wody. Gdy przestygną, dodajemy drożdże i mąkę razową. Przykrywamy, odstawiamy na pół godziny. Rozczyn mieszamy z resztą mąki, solą i cebulą. Ciasto wkładamy do dwóch keksówek o wymiarach 10x30 cm, odstawiamy. Gdy wyrośnie, pieczemy 40 minut w 190 st. C. Po upieczeniu skórkę przecieramy zwilżoną dłonią, a następnie natłuszczamy.

Smacznego!

Przepis bierze udział w zabawie kulinarnej “Smakowita Pajda!", którego sponsorem są ZT Kruszwica S.A. producent smalczyku roślinnego Smakowita Pajda.




1 komentarz: