piątek, 8 maja 2015

Sernik składany

Dziś zachęcam was do upieczenia pysznego sernika, a pochodzi on z książki siostry Anastazji. Te ciasta zawsze się udają i są wprost przepyszne. Ponieważ biszkopt wychodzi bardzo wysoki, więc ja piekłam na blaszce 37x25, natomiast serniki wykonałam z podwójnej porcji. Do masy jabłkowej użyłam użyłam 3 słoików 0,9 l gotowych jabłek, które jesienią przygotowałam własnoręcznie.










Sernik:

1,20 kg zmielonego sera
50 dag cukru pudru
2 łyżki mąki ziemniaczanej
12 jajek
30 dag margaryny
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia

Wykonanie:

Margarynę utrzeć z cukrem, dodając po jednym żółtku, ser zmieszany z mąką i proszkiem do pieczenia. Dodać ubitą na sztywno pianę z białek. Lekko wymieszać. Gotową masę serową podzielić na dwie równe części. Upiec w temp. 170*C przez ok. 35-40 min.


Biszkopty (trzy):
9 jajek
1 1/2 szklanki cukru
1 1/2 szklanki mąki pszennej
1 kisiel czerwony (użyłam wiśniowy)
1 płaska łyżeczka kakao
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Wykonanie:

Podane składniki podzielić na 3 części i ubijać 3 biszkopty (każdy z 3 jajek). Do jednego dodać suchy kisiel, do drugiego kakao, trzeci pozostaje bez dodatków - żółty.


Biszkopt czwarty (biały):

2 białka
2 łyżki cukru
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia

Wykonanie:

Biszkopt czwarty (biały): Ubić białka z cukrem, dodając mąkę ziemniaczaną z proszkiem do pieczenia. Na blaszkę wykładać łyżką (kupkami, na przemian) wszystkie cztery kolory ciasta. Upiec w temp. 170*C przez ok. 35-40 min.4

Masa jabłkowa:

2 kg winnych jabłek
2 łyżki masła
1 galaretka czerwona
1 galaretka zielona

Wykonanie:


Jabłka obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Masło rozgrzać, dodać jabłka. Pod przykryciem smażyć chwile na wolnym ogniu. Następnie jabłka podzielić na dwie części: do jednej dodać suchą zieloną galaretkę, wymieszać i jeszcze chwilę smażyć. Do drugiej dodać czerwoną galaretkę i postępować tak samo jak z częścią pierwszą (do jabłek można dodać cukier według własnego smaku i uznania, oraz szczyptę barwnik dla lepszego koloru).

Przełożenie:
Sernik-masa zielona-biszkopt kolorowy-masa czerwona-sernik.
Wierzch posypać cukrem pudrem lub polać polewą i udekorować według uznania.

Smacznego!

1 komentarz: