czwartek, 4 lutego 2016

Churros - hiszpańskie pączki

 Już jakiś czas obiecywałam sobie że na tłusty czwartek przygotuję coś innego niż zwykle. Ale jak to w życiu bywa, co inne się myśli, a co inne robi. Obawiałam się jednak , czy te pączki nie nasiąkną zbyt dużą ilością tłuszczu.W tym roku jednak je przygotowałam i już żałuję że tylko z jednej porcji. Pączusie wprost rozpływają się w ustach.




Składniki:

200 g mąki pszennej
100 masła
200 ml wody
4 jajka
50 g drobnego cukru
1 łyżeczka cukru waniliowego
duża szczypta cynamonu
olej do smażenia


Wykonanie:

W garnku zagotuj wodę z masłem i cukrem. Poczekaj, aż składniki się rozpuszczą, wtedy dosyp mąkę, cynamon, cukier waniliowy i wszystko dokładnie wymieszaj.
Gdy ciasto nieco przestygnie, wbijaj do niego pojedynczo jajka, całość wymieszaj na gładką masę. Przełóż ją do rękawa cukierniczego z końcówką „gwiazdka”.
W garnku rozgrzej olej, ze szprycy wyciskaj okręgi na papier do pieczenia. Wkładaj papierki pączkiem do dołu, po chwili wyciągnij papierki. Smaż na złoty kolor ok. 3-4 minut.
Odsącz nadmiar tłuszczu, kładąc churros na papierowym ręczniku.
Hiszpańskie pączki churros podawaj posypane cukrem pudrem.

Smacznego!

3 komentarze:

  1. trochę jak oponki ale bez sera :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko przez to że nie miałam mocnego rękawa cukierniczego, ale smak o niebo lepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystko przez to że nie miałam mocnego rękawa cukierniczego, ale smak o niebo lepszy :)

    OdpowiedzUsuń