wtorek, 2 lutego 2016

Pasztet z królika

Jeszcze nigdy nie robiłam pasztetu z królika, i chociaż by się to wydawało bardzo dziwne, niestety jest to prawdziwe. Jakiś czas temu dostałam tuszkę królika i zapragnęłam zrobić pasztet. W tym celu przejrzałam mnóstwo przepisów. Wszystkie były do siebie podobne, wybrałam jeden z nich. Pasztet wyszedł rewelacyjny, nie za suchy, a przede wszystkim udało mi się dobrze doprawić.





Składniki:

królik w całości, ok 1.5 kg
40 dag wątróbki wieprzowej lub indyczej
30 dag łopatki
20 dag surowego boczku
2 czerstwe bułki
2 cebule
5 jaj
3 marchewki
1 por
1 pietruszka
5 liści laurowych
gałka muszkatołowa
rozmaryn
5-6 ziaren pieprzu czarnego
5-6 ziaren jałowca

2-3 ząbki czosnku
1 łyżka majeranku
sól
smalec do obsmażenia wątróbki

Wykonanie:

Cebulę siekamy, szklimy na smalcu, dodajemy wątróbkę, podsmażamy. Królika porcjujemy, warzywa obieramy. Zalewamy wodą, dodajemy łopatkę, liście laurowa, ziarna, rozmaryn i sól. Gotujemy do miękkości. Wywar odlewamy, usuwamy kości. Bułki moczymy w wywarze. Składniki mielimy z boczkiem. Mieszamy z żółtkami, resztą przypraw, ubitymi białkami i 1/2 litra wywaru. Pieczemy godzinę w 2 natłuszczonych formach 30x12 w 180 st C.

Smacznego!

1 komentarz: